- Szczegóły
- Adrian Ślubowski
Informacja o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie udzielenia pozwoleń wodnoprawnych w ramach inwestycji pn. "Odbudowa lewostronnego obwałowania rzeki Narew w Ostrołęce wraz z budowlami związanymi z nim funkcjonalnie", realizowanej na terenie, gminy Rzekuń, powiat ostrołęcki oraz m. Ostrołęka, woj. mazowieckie.
DOK-3.7700.1.2025.MD_-_Informacja.pdf
Infrastruktury
znak pisma: DOK-3.7700.1.2025.MD
Warszawa, dnia 3 marca 2025 r.
Informacja 0 wszczęciu postępowania
Na podstawie art. 400 ust. 7 w związku z art. 397 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r.
prawo wodne (Dz. U. z 2024 r., poz. 1087, z późn. zm.)
podaję do publicznej wiadomości informacje
o wszczęciu na wniosek Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z siedzibą
w Warszawie, reprezentowanego przez pełnomocnika Pana Sławomira Lipkę
postępowania administracyjnego w sprawie udzielenia pozwoleń wodnoprawnych na:
wykonanie urządzeń wodnych tj.:
a) przebudowę wału przeciwpowodziowego na odcinku wg km walu 0+000+3+199
i 3+380+3+799 (o łącznej długości 3618 m) polegającą na dogęszczeniu
i uszczelnieniu korpusu wału wraz z przebudową związanej z wałem
funkcjonalnie infrastruktury technicznej,
b) budowe nowego odcinka wału o długości 181 m w km wału 3+199+3+380
(korekta trasy walu),
prowadzenie przez waty przeciwpowodziowe, elektroenergetycznych przewodów
w rurociągach osłonowwch do zasilania sieci oświetleniowej walu (linii kablowych)
wkm wału: 0+788, 0+797, 0+963, 1.199, 1+252, 1+286, 1+311, 3+230,
lokalizowanie na obszarach szczególnego zagrożenia powodzią nowych obiektów
budowlanych w postaci dwóch latarni zlokalizowanych w międzw.alu u stopy wału
(w km 0±805 i 0+825 wału przeciwpowodziowego), podłączonych do sieci
energetycznej,
w ramach inwestycji pn. "Odbudowa lewostronnego obwafcwuania rzeki Narew
w Ostrołęce wraz z budowlami związanymi z nim funkcjonalnie", realizowanej na terenie
gminy Rzekuń, powiat ostrołęcki oraz m. Ostrołęka, woj. mazowieckie.
Dokument podpisany elektronicznie przez:
Z up. Ministra
Sylwia Paciorek
Naczelnik Wydziału Orzecznictwa I
Departament Orzecznictwa i Kontroli Gospodarowania Wodami
Infolinia.
• 22 630 10 CX)
Min isterstwo Infrastruktury
ul. Chałubińskiego
- Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
- Wprowadził(a): Adrian Ślubowski
- Czas wytworzenia: 12-03-25 13:12
- Czas udostępnienia: 12-03-25 13:12
- Szczegóły
- Małgorzata Paśnikowska
Zarząd Województwa Mazowieckiego podjął uchwałę nr 1075/36/24 z dnia 28 października 2024 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych projektu uchwały Sejmiku Województwa Mazowieckiego zmieniającej uchwałę w sprawie utworzenia Rady Seniorów Województwa Mazowieckiego i nadania jej statutu.
- Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
- Wprowadził(a): Małgorzata Paśnikowska
- Czas wytworzenia: 05-11-24 12:29
- Czas udostępnienia: 05-11-24 12:29
- Szczegóły
- Małgorzata Paśnikowska
Szanowni Państwo,
W dniu 1 lipca 2023 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 26 maja 2023 r. o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa (Dz. U. z 2023 r., poz. 1073).
Świadczenie wypłacane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego przysługuje sołtysom i byłym sołtysom, którzy:
- Ukończyli 60 (kobiety) lub 65 (mężczyźni) lat,
- Pełnili funkcje sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym przez co najmniej 2 kadencje, nie mniej niż 8 lat.
Nie ma wymogu pełnienia funkcji sołtysa przez 8 lat w sposób ciągły.
Do czasu pełnienia funkcji sołtysa wlicza się również czas pełnienia tej funkcji przed wejściem w życie ustawy 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, pod warunkiem pełnienia także funkcji sołtysa po wejściu w życie ustawy o samorządzie gminnym.
W związku z powyższym Wójt Gminy Rzekuń na podstawie posiadanych dokumentów będzie wydawał zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa.
W przypadku gdyby organ gminy nie dysponował danymi potwierdzającymi okres pełnienia przez wnioskodawcę funkcji sołtysa wójt wyda postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia, ze względu na brak danych potwierdzających okres pełnienia funkcji. Postanowienie należy dołączyć do wniosku o przyznanie świadczenia.
W powyższym przypadku osoba wnioskująca do KRUS o przyznanie świadczenia może dołączyć swoje oświadczenie o pełnieniu funkcji sołtysa wraz z pisemnymi oświadczeniami, potwierdzającymi ten fakt, przez co najmniej 5 osób zamieszkujących sołectwo w czasie, w którym wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa.
Z uwagi, że ustawa wchodzi w życie od 1 lipca 2023 r. proszę o składanie wniosków o wydanie zaświadczenia do Urzędu po tym terminie.
W załączeniu wzór wniosku o wydanie zaświadczenia o pełnieniu funkcji Sołtysa.
- Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
- Wprowadził(a): Małgorzata Paśnikowska
- Czas wytworzenia: 21-06-23 16:15
- Czas udostępnienia: 30-04-25 18:40
- Szczegóły
- Komisarz Wyborczy w Ostrołęce I
Postanowienie Nr 34/2023 Komisarza Wyborczego w Ostrołęce I z dnia 28 kwietnia 2023 r. w sprawie dostosowania opisu granic okręgów wyborczych Gminy Rzekuń do stanu faktycznego.
- Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
- Wprowadził(a): Małgorzata Paśnikowska
- Czas wytworzenia: 09-05-23 12:51
- Czas udostępnienia: 30-04-25 18:40
- Szczegóły
- Monika Kurzych
Zawiadomienie Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 14.04.2023 r.
Zawiadomienie_Generalnego_Dyrektora_Ochrony_Srodowiska.pdf
GENERALNY DYREKTOR
OCHRONY ŚRODOWISKA
DCX)š-WDŚZIL420.34.2021.KMłso.28
ZAWIADOMIENIE
Na IX)dstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. — Kodeks postępowania
administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000, ze zm.), w związku z art. 86e ustawy z dnia 3
października 2008 r. o udostępnianiu informacji 0 środowisku i jego ochronie, udziale
społeczxństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z
2022 r. 1029, ze zm.), zawiadamiam strony postępowania i społeczeństwo, że Generalny
Dyrektor Ochrony Środowiska, PO rozpatrzeniu wniosku: Andrzeja Białka, Marty Kupczyk,
Teresy Białek, Edmunda Kalinowskiego, Roberta Kalinowskiego, Karola Rosy, Andr@a
Ołówki, Mirosława Jana Szewczyka, Jana Szewczaka, Andrzeja Łopaty, Bożeny Piotrowskiej,
Ewy Przybysz„ Sławomira Przybysza, działających przez radcę prawnego Annę Oleksiewicz,
postanowieniem, znak: DOOŠ-WDŠZIL.420.34.2021.KM/SO.26, odmówił wstrzymania
natychmiastowego wykonania decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w
Warszawie z 30 sierpnia 2021 r., znak: wooš-11.420.117.2020.JK.27, o środowiskowych
uwarunkowaniach dla przdsigwzięcia polegającego na budowie linii elektroenergetycznej 400
kV Ostrołęka - Stanisławów z zadania inwestycyjnego: Budowa linii 400 kV Ostrołęka
Stanisławów oraz rozbudowa stacji 400 kV Stanisławów i stacji 400/220/110/kV Ostrołęka
(etap II), według wariantu WB2.
Z treścią ww. postanowienia strony postępowania mogą zapoznać się w: Generalnej
Dyrekcji Ochrony Środowiska, Regionalnej Dyrekcji ()chrony Środowiska w Warszawie,
Miasta Ostrołęki, Urzędzie Gminy w Rzekuniu, Ur7Ędzie Gminy w Troszynie,
UrzĘdzie Gminy Czerwin, Urzędzie Gminy Goworowo, Urzędzie Gminy Wąsewo, Urzędzie
Gminy w Długosiodle, Urzędzie Gminy Brańszczyk, Urzędzie Miejskim w Wyszkowie,
UrzĘdzie Gminy Zabrodzie, Urzędzie Gminy Jadów, Urzędzie Gminy w Strachówce, Urzędzie
Gminy Dobre, Urzędzie Gminy Stanisławów.
Upubliczniono w dniach: Od
Pieczęć urzędu i podpis:
Generalnego DyrektCMa Ochrony SrodcWiSka
Naczelnik Wsndzia/u Decyzji
O SrodOwiSkmych
w zakresie
w Ziatvwania na Środowisko
wierzyłiska
Art. 49 k.p.a. Jeżeli przepis szczególny tak stanowi, mwiadomicnic stron o decy«.jach i innych czynnościach organu
administracji publicznej może nastąpić w formie publicmego obwieszczenia, w innej formie public•zncgo ogłoszenia
zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostepnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie
podmiotowej właściwego organu administracji publicznej.
Art. 74 ust. 3 Jeżeli liczba stron postępowania w Sprawie wydania o środowiskowych uwarunkowaniach lub
innego postępowania dotyczącego tej decyzji przekracza stosuje sig art. 49 k.p.a.
- Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
- Wprowadził(a): Monika Kurzych
- Czas wytworzenia: 24-08-23 10:09
- Czas udostępnienia: 30-04-25 18:40
- Szczegóły
- Katarzyna Siok
Zawiadomienie Wojewody Mazowieckiego o wszczęciu postępowania administracyjnego w dniu 15 lutego 2023 r. w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na budowę i rozbiórkę.
Zawiadomienie_Wojewody_Mazowieckiego.pdf
WI-1.7840.4.11.2023.JR
ZAWIADOMIENIE
o wszcąciu postępowania
Warszawa, 10 marca 2023 r.
Działając na podstawie art. 9 i 10 S I oraz art. 61 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks
[X)stępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 ze zm.) — dalej jako k.p.a., w związku z art.
7 ust. l, art. 13 „ust. 1 ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych
inwestycji w zakresie sieci przesyłowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 273 ze zm.), informuję, że w dniu
15 lutego 2023• •r. zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania d"Zji
o na budowę i rozbiórkę dla:
inwestor: Polskie Sieci Elektroenergetyczne S. A. ,
ul. Warszawska 165, 05-520 Konstancin-Jeziorna,
inwestycja: „Budowa linii 400 kV Ostrołęka - Stanisławów - Budowa linii kablowej oraz dwóch
słupów linii elektroenergetycznej 0,4 kV łx»między stanowiskami słupowymi A i B
w obrębie skrzyżowania z linią 400 k V"
Miejsce wykonywania robót budowlanych: identyfikatpr działek ewidencyjnych: 141510
141510 2.0018.182, 141510 2.0018.15, 141510 2.0018.16, na których prowadzone będą roboty
związane z budową i rozbiórką sieci.
Akta sprawy do wglądu znajdują się w Wydziale Infrastruktury Mazowieckiego Urzędu
Wojewódzkiego w Warszawie (Plac Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa, gdzie można zgłaszać ewentualne
uwagi i wnioski do czasu wydania orzeczenia w sprawie. :
Pouczenie
Zgodnie z art. 41 S 1. k.p.a. w toku pcxstępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomócnicy
mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu.
S 2. W' razie zaniedbania obowiązku określonego w l. doręczenie pisma pod dotychczasowym
adresem ma skutek prawny.
Zawiadomienie, zgodnie z art. 49 k.p.a. uważa się za dokonane upły,vțe 14 dni, og dnifł
publicznego ogłoszenia w niniejszej sprawie.
z up. WOJEWODY MAZOWIECKIEGO
Aleksandra Krzoska
Dyrektor Wydziału Infrastruktury
/podpisano bezpiecznym 'H)dpisem elektronicznym
weryfikowanym ważnym kwalifikowanym certyfikatem/
Otrzymują:
I. pan Michał Piec — pełnomocnik inwestora
2. właściciele i użytkownicy wieczyści nieruchomości zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy wg. rozdzielnika
3. aa
Informacje w sprawic możąa LtzyskaĆ numerem telefonu (22) 695 66 48, obsługi telefonicznej w
13,00-16.00 oraz czw, 8.00-12.00.
Strona chcąca zapoznać się z aktami postępowania, może tego dokonać na pl. Bankowym 36, Warszawa pok.
w poniedziałek w godz. 1300 - 1 61XJ lub w ezwartek w godz. 800 - po wcześniejszym umówieniu•się telefonicznym
nr 22 695-62-19. Osoby nieumówione nie będą obsługiwane.
Informacja ta ma na celu jedynie przedstawienie aktualnego stanu postępowania. podczas jej trwapia strony nie uzy*
informacji 0 planowanym terminie zakońezenia postępowania ani nie otrzymają informacji merytorycznych. Czas
przeznaczony na zapoznanie się z aktami wynosi do 30 min i nie mo?e wstać przedłużony.
danych Maztw.iecki. Przetwarzamy Państwa dane w celu wykonania zadań Administratcwa.
które wynikają z przepisów oraz w Mają yawo dostępu do treści SVOieh danych oraz prawo ich
usłmięcia, ograniczenia przetwarzania. przenoszMlia i sprzeciwu. Więcej na stmnie
https i danych oso bowych.
- Czas wytworzenia: 30-04-25 18:40
- Czas udostępnienia: 30-04-25 18:40
- Konsultacje społeczne w sprawie organizacji oddziału żłobkowego w msc. Dzbenin
- Ogłoszenie konsultacji społecznych w sprawie zmian statutów sołectw Gminy Rzekuń
- Informacja ZUS dotycząca: obowiązku posiadania PUE ZUS przez wszystkich płatników składek od 01.01.2023 r.
- Mobilny Punkt Informacyjny
- Zawiadomienie Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska