Rejestr instytucji
kultury, dla których organizatorem jest Gmina Rzekuń,
prowadzony jest na podstawie art. 14 ust.1 ustawy z dnia 25
października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności
kulturalnej (Dz.
U. z 2017 r. poz. 862 ze zm.) ,
zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i
udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz.U. z 2012 r. poz.
189).
Informacja
o rejestrze instytucji kultury oraz sposobie udostępniania danych w
nim zawartych publikowane i udostępnianie są na podstawie
Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26
stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania
rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r., poz. 189):
1. Rejestr instytucji kultury jest
prowadzony w postaci elektronicznej.
2. Niezależnie od prowadzonego
rejestru, dla każdej instytucji kultury zakłada się i prowadzi
oddzielnie elektroniczną księgę rejestrową.
3. Zmiany wpisu w rejestrze dokonuje
się z urzędu albo na wniosek dyrektora instytucji kultury lub osoby
przez niego upoważnionej.
4. Wniosek o dokonanie zmiany wpisu w
rejestrze składa się w postaci papierowej, w jednym egzemplarzu,
albo w postaci elektronicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia
17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów
realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565 z późn.
zm.).
5. Do wniosku dołącza się dokumenty
stanowiące podstawę dokonania zmiany wpisu w rejestrze.
6. Dane zawarte w rejestrze udostępnia
się przez: otwarty dostęp do zawartości rejestru, w tym publikację
w Biuletynie Informacji Publicznej organizatora lub wydanie odpisu z
rejestru.
7. Organizator prowadzący rejestr
instytucji kultury wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto
zwróci się z wnioskiem o jego wydanie.
8. Odpis z rejestru instytucji kultury
może być pełny lub skrócony.
9. Odpis pełny zawiera treść
wszystkich wpisów dokonanych w księdze rejestrowej.
10. Odpis skrócony zawiera treść
aktualnych wpisów dokonanych w rejestrze.
11. Odpis przesyła się wnioskodawcy w
terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, na adres wskazany we
wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje się osobiście
wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym
potwierdzeniem odbioru.
12. Odpis może być przesłany również
w postaci dokumentu elektronicznego. Rejestr_Instytucji_Kultury.pdf
ksi__ga_rejestrowa_instytucji_kultury_gminy_rzeku__.pdf
Wzor_wniosku_o_wydanie_odpisu_z_Rejestru_instytucji_kultury.pdf
Historia dokumentu
26-09-2022 r., 11:06:52, Rafał Gumkowski
27-07-2021 r., 09:13:53, Milena Głowacka, archiwum
|