Zarządzenie Nr 80/2019 Wójta Gminy Rzekuń z dnia 16 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej oraz skontrum zbiorów bibliotecznych Gminnej Biblioteki Publicznej w Rzekuniu.
Treść zarządzenia: zarz__dzenie_nr_80.pdf
ZARZĄDZENIE NR 80/2019
WÓJTA GMINY RZEKUŃ
z dnia 16 sierpnia 2019 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej oraz skontrum zbiorów bibliotecznych
Gminnej Biblioteki Publicznej w Rzekuniu
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy zdnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U.
z 2019 r., poz. 506 ze zm.) w zwiazku z aft. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j.
Dz U. z 2019 r., poz 351 ze zm.) oraz S 30 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
z dnia 29 grudnia 2008 r. w sprawie ewidencji materiałów blibliotecznych (Dz. U. Nr 205, poz. 1283)
zarządzam, co następuje:
Przeprowadzenie skontrum zdawczo-odbiorczego zbiorów bibliotecznych w Gminnej Bibliotece Publicznej
w Rzekuniu w okresie 19.08.2019 r. do 24.08.2019 r. w Gminnej Bibliotece Publicznej w Rzekuniu.
Powołuję Komisję Skontrową w celu przeprowadzenia w/w skontrum w następującym składzie:
a) Przewodnicząca:
b) Członkowie:
Wioletta Dzbeńska,
Grażyna Majkowska, Dorota Boguska.
Na czas trwania skontrum w Gminnej Bibliotece Publicznej w Rzekuniu zawiesza się udostępnianie
zbiorów.
Skontrum należy przeprowadzić na podstawie Regulaminu Komisji Skontrowej stanowiącego Załącznik do
niniejszego zarządzenia.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
ld: podpisany
WÓJT
Bartosz Podolak
Strona
Załącznik do zarządzenia Nr 80/2019
Wójta Gminy Rzekuń
z dnia 16 sierpnia 2019 r.
REGULAMIN
KOMISJI SKONTROWEJ W GMINNLJ BIBLIOTECE PUBLICZNF.J W RZEKUNIU
l. Zadaniem komisji jest przeprowadzenie kontroli całcE materiałów bibliotecznych zgromadzonych
w Gminnej Bibliotece Publicznej w Rzekuniu w terminie od 19.08.2019 r. do 24.08.2019 r.
2. Skontrum obejmuje materiały biblioteczne znajdujące się w bibliotece oraz wypożyczone czytelnikom.
3. Celem skontrum jest ustalenie zgodności stanu faktycznego zbiorów wynikających z ewidencji biblioteki
ze stanem rzeczywistym, stwierdzenie i wyjaśnienie różnic między stanem faktycznym a zapisami
ewidencyjnymi oraz ustalenie braków względnych i bezwzględnych.
4. Podstawę przeprowadzenia skontrum stanowią zapisy ewidencyjne z tradycyjnych ksiąg
inwentarzowych, rejestrów ubytków, komputerowej bazy katalogowej w systemie bibliotecznym Mateusz,
a dla materiałów wypożyczonych — w komputerowej bazie wypożyczeń.
5. Skontrum materiałów bibliotecznych zostanie prq)rowadmne przy ponm' Systemu Bibliotecznego
Mateusz przy wykorzystaniu modułu skontrum
6. Podczas skontrum należy:
l) porównać zapisy ewidencyjne (w księgach inwentarzowych, bazach komputerowych i innych rejestrach) ze
stanem faktycznym zbiorów;
2) ustalić i wyjaśnić zaistniałe różnice między stanem ewidencyjnym, a stanem faktycznym zbiorów;
3) ustalić ewentualne braki względne i bezwzględne.
7. Po zakończeniu kontroli Komisja Skontrowa sporządza w trzech egzemplarzach protokół, który
powinien zawierać:
l) Ustalenia dotyczące stanu ewidencji i stanu faktycznego materiałów bibliotecznych;
2) Stwierdzenie liczby ewentualnych braków i ich wartości;
3) Wnioski w sprawie nieodnalezionych braków wraz z uzasadnieniem
8. Do protokołu należy dołączyć:
1 ) wykaz braków względnych (obejmujący nr inwentarzowy, tytuł, wartość);
2) wykaz braków bezwzględnych (obejmujący nr inwentarzowy, tytuł, wartość);
3) niniejsze zarządzenie wraz z regulaminem.
014927DD-25DA440B-AAC6-D377048D505B. Podpisany
————_w9JT
P.nrrosz Podolak
Strona I
WÓJTA GMINY RZEKUŃ
z dnia 16 sierpnia 2019 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej oraz skontrum zbiorów bibliotecznych
Gminnej Biblioteki Publicznej w Rzekuniu
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy zdnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U.
z 2019 r., poz. 506 ze zm.) w zwiazku z aft. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j.
Dz U. z 2019 r., poz 351 ze zm.) oraz S 30 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
z dnia 29 grudnia 2008 r. w sprawie ewidencji materiałów blibliotecznych (Dz. U. Nr 205, poz. 1283)
zarządzam, co następuje:
Przeprowadzenie skontrum zdawczo-odbiorczego zbiorów bibliotecznych w Gminnej Bibliotece Publicznej
w Rzekuniu w okresie 19.08.2019 r. do 24.08.2019 r. w Gminnej Bibliotece Publicznej w Rzekuniu.
Powołuję Komisję Skontrową w celu przeprowadzenia w/w skontrum w następującym składzie:
a) Przewodnicząca:
b) Członkowie:
Wioletta Dzbeńska,
Grażyna Majkowska, Dorota Boguska.
Na czas trwania skontrum w Gminnej Bibliotece Publicznej w Rzekuniu zawiesza się udostępnianie
zbiorów.
Skontrum należy przeprowadzić na podstawie Regulaminu Komisji Skontrowej stanowiącego Załącznik do
niniejszego zarządzenia.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
ld: podpisany
WÓJT
Bartosz Podolak
Strona
Załącznik do zarządzenia Nr 80/2019
Wójta Gminy Rzekuń
z dnia 16 sierpnia 2019 r.
REGULAMIN
KOMISJI SKONTROWEJ W GMINNLJ BIBLIOTECE PUBLICZNF.J W RZEKUNIU
l. Zadaniem komisji jest przeprowadzenie kontroli całcE materiałów bibliotecznych zgromadzonych
w Gminnej Bibliotece Publicznej w Rzekuniu w terminie od 19.08.2019 r. do 24.08.2019 r.
2. Skontrum obejmuje materiały biblioteczne znajdujące się w bibliotece oraz wypożyczone czytelnikom.
3. Celem skontrum jest ustalenie zgodności stanu faktycznego zbiorów wynikających z ewidencji biblioteki
ze stanem rzeczywistym, stwierdzenie i wyjaśnienie różnic między stanem faktycznym a zapisami
ewidencyjnymi oraz ustalenie braków względnych i bezwzględnych.
4. Podstawę przeprowadzenia skontrum stanowią zapisy ewidencyjne z tradycyjnych ksiąg
inwentarzowych, rejestrów ubytków, komputerowej bazy katalogowej w systemie bibliotecznym Mateusz,
a dla materiałów wypożyczonych — w komputerowej bazie wypożyczeń.
5. Skontrum materiałów bibliotecznych zostanie prq)rowadmne przy ponm' Systemu Bibliotecznego
Mateusz przy wykorzystaniu modułu skontrum
6. Podczas skontrum należy:
l) porównać zapisy ewidencyjne (w księgach inwentarzowych, bazach komputerowych i innych rejestrach) ze
stanem faktycznym zbiorów;
2) ustalić i wyjaśnić zaistniałe różnice między stanem ewidencyjnym, a stanem faktycznym zbiorów;
3) ustalić ewentualne braki względne i bezwzględne.
7. Po zakończeniu kontroli Komisja Skontrowa sporządza w trzech egzemplarzach protokół, który
powinien zawierać:
l) Ustalenia dotyczące stanu ewidencji i stanu faktycznego materiałów bibliotecznych;
2) Stwierdzenie liczby ewentualnych braków i ich wartości;
3) Wnioski w sprawie nieodnalezionych braków wraz z uzasadnieniem
8. Do protokołu należy dołączyć:
1 ) wykaz braków względnych (obejmujący nr inwentarzowy, tytuł, wartość);
2) wykaz braków bezwzględnych (obejmujący nr inwentarzowy, tytuł, wartość);
3) niniejsze zarządzenie wraz z regulaminem.
014927DD-25DA440B-AAC6-D377048D505B. Podpisany
————_w9JT
P.nrrosz Podolak
Strona I