Formularz CEIDG-1 można złożyć: osobiście w dowolnym urzędzie miasta lub gminy, bądź elektronicznie za pośrednictwem rządowej strony www.biznes.gov.pl.
We wniosku o wpis do CEIDG musisz podać:
- imię, nazwisko, imiona rodziców, datę i miejsce urodzenia
- rodzaj, serię i numer dokumentu tożsamości
- PESEL, jeśli masz obywatelstwo polskie lub został ci nadany
- wszystkie posiadane obywatelstwa
- numer NIP i REGON jeśli zostały nadane
- adres zamieszkania oraz inne adresy związane z zakładaną działalnością gospodarczą
- nazwę zakładanej działalności gospodarczej – musi zawierać twoje imię i nazwisko
- nazwę skróconą
- kody PKD – dopasuj je do rodzaju twojej działalności i wybierz kod przeważający
- liczbę pracowników, których planujesz zatrudnić
- datę rozpoczęcia działalności
- informacje o ubezpieczeniu w ZUS, KRUS lub za granicą
- dane urzędu skarbowego właściwego ze względu na miejsce twojego zamieszkania.
Ważne! Jeśli nie masz nadanego numeru PESEL, zaznacz „nie posiadam numeru PESEL”. Jeśli już wcześniej nadano ci NIP i REGON, możesz podać je wypełniając formularz. Jeśli ich nie posiadasz, złożony formularz będzie jednocześnie wnioskiem o ich nadanie. NIP i REGON zostaną uzupełnione w twoim wpisie automatycznie, a sprawdzisz je w wyszukiwarce CEIDG po zarejestrowaniu firmy.
Wraz z wnioskiem składasz oświadczenie – dotyczące braku zakazu całkowitego wykonywania działalności gospodarczej oraz posiadania tytułu własności do nieruchomości, których adresy są wpisywane do CEIDG.