Na podstawie  art. 20 ust. 3  ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U. z 2015 r.  poz. 1515 z późn. zm. ) zwołuję  XIV nadzwyczajną  sesję Rady Gminy Rzekuń, która odbędzie się w dniu 29 lutego 2016 r. (poniedziałek) o godz. 16:00.
Sesja odbędzie się w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Rzekuniu przy ul. Kościuszki 33, pok. 201, z proponowanym porządkiem obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad,
2. przyjęcie protokołu nr XIII/2015 z poprzedniego posiedzenia Rady Gminy,
3. sprawozdanie z działalności Wójta Gminy w okresie między sesjami,
4. rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia pomiędzy Gminą Rzekuń a Województwem Mazowieckim w sprawie przekazania zadania zarządzania częścią drogi wojewódzkiej nr 627 od km 7+215 do km 7+265 w miejscowości Rzekuń,
5. rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia pomiędzy Gminą Rzekuń, Miastem Ostrołęka i Powiatem Ostrołęckim w sprawie wykonania włączenia ul. Sosnowej w Tobolicach zlokalizowanej na dz. geod. 144 do drogi powiatowej nr 4403W,
6. rozpatrzenie rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych,
7. rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Strategii Rozwoju Gminy Rzekuń na lata 2016-2025,
8. rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia kryteriów obowiązujących na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznego przedszkola oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Rzekuń,
9. rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia kryteriów obowiązujących w postępowaniu rekrutacyjnym do pierwszej klasy szkoły podstawowej, dla której organem prowadzącym jest Gmina Rzekuń,
10. rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia kryteriów obowiązujących w postępowaniu rekrutacyjnym do pierwszej klasy gimnazjum, dla którego organem prowadzącym jest Gmina Rzekuń,
11. rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia programu wspierania edukacji uzdolnionych dzieci i młodzieży w dziedzinie nauki, sportu i działalności artystycznej, określenia w nim szczegółowych warunków, form i zakresu pomocy udzielanej uzdolnionym uczniom, trybu postępowania w tych sprawach oraz określenia zasad przyznawania nagród Wójta Gminy Rzekuń, dla szczególnie uzdolnionych uczniów, zamieszkałych na terenie Gminy Rzekuń,
12. rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia szczegółowych zasad, warunków i trybu przyznawania wyróżnień i wysokości nagród pieniężnych dla zawodników za osiągnięcie wysokich wyników sportowych dla trenerów i innych osób fizycznych wyróżniających się osiągnięciami w działalności sportowej, zamieszkałych na terenie Gminy Rzekuń,
13. rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z nieruchomości zamieszkałych oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty,
14. rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości,
15. rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat oraz trybu ich pobierania,
16. rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nadania nazw ulic w miejscowościach: Rzekuń, Dzbenin, Tobolice,
17. interpelacje, zapytania Państwa Radnych i Sołtysów,
18. odpowiedzi na interpelacje, zapytania Państwa Radnych i Sołtysów,
19. wolne wnioski i informacje,
20. zakończenie obrad.

Protokół nr XIII/2015 dostępny jest do wglądu od dnia 23 lutego w pokoju nr 107 w Urzędzie Gminy  w Rzekuniu w godzinach pracy Urzędu.

Wspólne posiedzenie Komisji Rady Gminy odbędzie się w dniu 26 lutego 2016 r. ( piątek ) godz. 16:00

Uprzejmie proszę o wzięcie udziału w posiedzeniu.

Przewodniczący Rady
Edward Gryczka

Projekt protokołu z sesji: protokol_14_29_02_2016_projekt.pdf

Protokół nr XIV/2016
XIV nadzwyczajnej sesji Rady Gminy Rzekuń
w dniu 29 lutego 2016 roku
Pan Edward Gryczka- Przewodniczący Rady-otworzył XIV nadzwyczajną sesję Rady
Gminy Rzekuń w dniu 29 lutego 2016 roku. Poinformował, iż sesja została zwołana na
wniosek Pana Wójta. Powitał serdecznie Państwa Radnych, Sołtysów i zaproszonych
Gości, Kierowników jednostek organizacyjnych gminy, mieszkańców.
Pan Edward Gryczka- Przewodniczący Rady- stwierdził, iż zgodnie z listą obecności w
obradach sesji uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15
radnych stanowi quorum pozwalające do podejmowania prawomocnych decyzji.
Pan Edward Gryczka- Przewodniczący Rady- zakomunikował, że Państwo Radni otrzymali
porządek obrad wraz z zawiadomieniem na dzisiejszą sesję oraz zapytał czy są uwagi do
porządku obrad?
Chęć zabrania głosu wyraził Pan Zbigniew Małkowski.
Pan Zbigniew Małkowski- radny- klub radnych zgłasza uwagi go projektu uchwały, proszę
pana Zbigniewa Wilkowskiego o odczytanie wniosku.
Głos został udzielony Panu Zbigniewowi Wilkowskiemu.
Pan Zbigniew Wilkowski- Radny- Panie Przewodniczący, Panie Wójcie, Panie i Panowie
Radni, Szanowni Państwo. Członkowie klubu radnych „Porozumienie i Szacunek" wyrażają
sprzeciw wobec narzuconego w Radzie Gminy Rzekuń ffybu pracy. Nie znajdujemy
uzasadnienia dla zwoływania sesji w trybie art. 20 ust. 3 ustawy o samorządzie grninnym.
Organizowanie sesji nadzwyczajnych ogranicza możliwość analizy istotnych dla
mieszkańców gminy uchwał. Pragniemy nadmienić, że w pracach komisji nie uczestniczyli
wszyscy radni ponieważ dokumenty z informacja o dniu i godzinie zwołania sesji oraz prac

komisji otrzymali dzień wcześniej, niektórzy na kilka godzin przed pracą komisji. Praca
komisji odbywała się po godzinach pracy Urzędu i bez obecności urzędników, bez
możliwości wglądu do dokumentów oraz możliwości przeprowadzenia konsultacji, na co
jako klub zwracaliśmy już wcześniej uwagę. Z tego powodu klub radnych składa wniosek o
wykluczenie z porządku obrad punktów nie wymagających procedowania w trybie
nadzwyczajnym tj. punkt 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11 i 12.
Pan Edward Gryczka- Przewodniczący Rady- Jeszcze raz kolega podał by te punkty.
Pan Zbigniew Wilkowski- radny- punkt 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11 i 12. Dziękuję.
Pan Edward Gryczka- Przewodniczący Rady- zapytał czy są jeszcze uwagi do porządku
obrad? W związku z tym, że sesja została zwołana na wniosek pana wójta. Pan Wójt musi
wyrazić swoje stanowisko w tej kwestii, czy porządek obrad zostanie zmieniony, czy nie.
Pan Stanisław Godzina- Wójt Gminy- Panie Przewodniczący, Panie i Panowie Radni,
Szanowni Państwo. Zdziwiony jestem wnioskiem klubu, bo sądzę , że wszyscy powinniśmy
zabiegać o to, by sesje przebiegały sprawnie i funkcjonowanie samorządu miało taki sam
charakter. Jeżeli chodzi o poszczególne punkty, niezrozumiałym zupełnie jest mówienie o
jakimkolwiek pośpiechu, albo o braku konieczności procedowania nad poszczególnymi
punktami. Choćby punkt 4, proszę Państwa przygotowujemy inwestycje. Na etapie
inwestycji składamy wnioski również, tak jak w tym przypadku do PROW-u. Niepodjęcie
teraz procedury przez Radę grozi utrata ewentualnego dofinansowania do przebudowy ulicy
Jana Pawła II i księdza Skłodowskiego. Podobnie jest z ulicą Sosnową. Niezawarcie
porozumienia, pewnie zostaniemy wezwani o uzupełnieni tych dokumentów, grozi utratą
dofinansowania z PROW-u do przebudowy ulicy Sosnowej. Następnie proszę Państwa,
uchwały rekrutacyjne- przed rekrutacja w szkołach, przedszkolach muszą być określone
przez Radę zadania, sposoby rekrutacji. Odrzucenie czy nieprocedowanie tych projektów
uchwał jednoznacznie wskazuje na to, że nie zostaną spełnione wymogi ustawowe, jeżeli
chodzi o procedurę rekrutacyjną. Punkt 12 w zasadzie był już procedowany, jeżeli chodzi o
tę uchwałę i tu proponowane są tylko zmiany dotyczące zaleceń nadzoru prawnego

Wojewody, cała uchwała była już procedowana. Zyskała akceptację, natomiast nadzór
Wojewody miał swego rodzaju uwagi, co jest rzeczą naturalną i również bardzo często
spotykaną i kwestia tylko dostosowania pewnych zapisów do wymogów nadzoru prawnego
Wojewody. Mogę powiedzieć, że te uchwały, które zostały podjęte poprzednio, w innych
gminach w tej samej treści nie były kwestionowane przez nadzór, dlaczego? Nie wiem.
Często zależy od tego kto sprawdza uchwały, jeżeli chodzi o nadzór prawny Wojewody.
Natomiast proszę Państwa jeżeli chodzi o kwestię dostarczenia materiałów, taka jest logika
sesji nadzwyczajnych. Wójt dostał ustawowe upoważnienie, że może taką sesję zwołać. Nie
jest też to niczym nadzwyczajnym, w bardzo wielu samorządach to się dzieje. Rada ma
poniekąd obowiązek, Rada ma swoje obowiązki i Wójt ma swoje obowiązki. Rada ma
obowiązek procedować nad tym, a nie uchylać się od pracy. Natomiast termin wyznaczony
przez ustawodawcę jest w ciągu 7 dni, a więc może być tak, że dziś jest wniosek, jeżeli jest
taka konieczność, a jutro może być zwołana sesja. A były takie samorządy, w których były
zwoływane sesje tego samego dnia, jeżeli była taka konieczność. Dlatego wyszukiwanie
sztucznych problemów. Do tej pory, przez pięć lat funkcjonowaliśmy w bardzo podobnym
trybie i to służyło mieszkańcom, bo zrealizowaliśmy tak wiele inwestycji, które
mieszkańcom służą. Natomiast proszę Państwa, decyzja oczywiście należy do Rady. Choć
ja oczywiście nie wyrażę zgody na wycofanie tych punktów z porządku obrad, bo nie
wykonałbym swojego obowiązku. Dlatego Panie przewodniczący odpowiadając na pytanie,
nie wyrażam zgody na wycofanie tych punktów i chciałbym zgłosić jeszcze zmiany do
porządku obrad. Dziękuję.
Pan Edward Gryczka- Przewodniczący Rady- dziękuję, mamy mały dylemat. Poprosiłem
panią z obsługi Rady i odczytam punkť
„Do zmiany porządku obrad sesji zwołanej w trybie określonym w ust. 3 stosuje się przepis
ust. la, z tym że dodatkowo wymagana jest zgoda wnioskodawcy". Czyli możemy przyjąć,
że wnioskodawca musiałby się zgodzić na wycofanie tych punktów. Ja nie widzę tu żadnej
sprzeczności, bo jeżeli koledzy uznają, że nie powinno tego być, to mogą to swoimi głosami
odrzucić, gdzie mają większość, żeby nie iść w złe duchy tej gminy. To może idźmy w tym
kierunku. Žeby procedować w sposób, jaki każdemu wydaje się słuszny, jak dyktuje
sumienie czy wiedza. Proponowałbym w ten sposób, uszanujmy te punkty które są.

Historia zmian

4139 Dodanie XIV sesja Rady Gminy Rzekuń 29 lutego 2016 r. z 19-06-2023 13:41:28 dokonane przez Tomasz Majewski
Zmiany
  1. Tytuł informacji
  2. Alias
  3. Tekst wstępny
  4. Tekst
  5. Stan
  6. Kategoria
  7. Data utworzenia
  8. Autor
  9. Inny autor
  10. Data modyfikacji
  11. Autor modyfikacji
  12. Data opublikowania
  13. Dostęp
Funkcje Biuletynu informacji Publicznej kontrolowane są przez pakiet rozszerzeń JooBIP 0.11.2