Uchwała Nr XV/125/2016 Rady Gminy Rzekuń z dnia 9 marca 2016 r. w sprawie określenia kryteriów obowiązujących w postępowaniu rekrutacyjnym do pierwszej klasy gimnazjum, dla którego organem prowadzącym jest Gmina Rzekuń

Treść uchwały: XV.125.2016.pdf

UCHWAŁA NR xv/125/2016
RADY GMINY RZEKUŃ
z dnia 9 marca 2016 r.
w sprawie określenia kryteriów obowiązujących w postępowaniu rekrutacyjnym do pierwszej klasy
gimnazjum, dla którego organem prowadzącym jest Gmina Rzekuń.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. I ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j.
Dz. U. z 2015 r. poz. 1515 z późn. zm.) oraz art. 20e ust. 3 i 4 w związku z art. 20zf pkt I ustawy o systemie
oświaty (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz 2156 z późn. zm.), Rada Gminy Rzekuń uchwala, co następuje:
S 1. 1. Postępowanie rekrutacyjne do pierwszej klasy gimnazjum przeprowadza się, jeżeli gimnazjum
dysponuje wolnymi miejscami.
2. Określa się kryteria obowiązujące w postępowaniu rekrutacyjnym do pierwszej klasy gimnazjum, dla
którego organem prowadzącym jest Gmina Rzekuń, a także dokumenty niezbędne do potwierdzenia tych
kryteriów oraz liczbę punktów przypisanych tym kryteriom w postępowaniu rekrutacyjnym, dla kandydatów
zamieszkałych obwodem danego gimnazjum.
S 2. W postępowaniu rekrutacyjnym do pierwszej klasy gimnazjum, dla którego organem prowadzącym
jest Gmina Rzekuń, bierze się pod uwagę łącznie następujące kryteria, którym przyznaje się odpowiednią
liczbę punktów:
l) Świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem - 5 punktów;
2) szczególne osiągnięcia na Świadectwie ukończenia szkoły podstawowej - 4 punkty;
3) kandydat mieszka na terenie Gminy Rzekuń - 3 punkty;
4) rodzeństwo kandydata w roku szkolnym, na który prowadzona jest rekrutacja, będzie uczęszczało do tej
szkoły — 2 punkty;
5) wielodzietność rodziny kandydata -1 punkt.
3. 1. Potwierdzenia spełnienia kryteriów, o których mowa w S 2 pkt I - 2 dokonuje dyrektor gimnazjum
na podstawie świadectwa ukończenia szkoły podstawowej przez kandydata.
2. Potwierdzenia spełnienia przez kandydata kryterium, o którym mowa w S 2 pkt 4 dokonuje dyrektor
gimnazjum na podstawie dokumentacji szkolnej.
3. Za potwierdzenie spełnienia przez kandydata kryteriów, o których mowa w S 2 pkt 3 i 5 uznaje się
oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego.
4. Wykonanie uchwały powierza sie Wójtowi Gminy Rzekuń.
S 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa
Mazowieckiego.
ld: A1309908-459D-4FA4-9D8D-02A9D4AFC8A8. podpisany
Przewodniczący Rady
E dwa

Uzasadnienie
Z dniem I stycznia 2014 roku weszła w życie nowelizacja ustawy o systemie oświaty, która wprowadziła
jednolite zasady rekrutacji do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych oraz klas pierwszych szkól
podstawowych i gimnazjum. Nowelizacja nazwana także „ustawą rekrutacyjną" nakłada na organ
stanowiący obowiązek ustalenia tzw. dodatkowych kryteriów rekrutacyjnych, które od roku szkolnego
2016/2017 znajdują zastosowanie wówczas, gdy pozostaną wolne miejsca po zastosowaniu kryteriów, o
których mowa w ustawie. Projekt uchwały reguluje kwestie związane z rekrutacją do klasy pierwszej
gimnazjum, w przypadku przyjęć na wolne miejsca dzieci spoza obwodu szkoły.
Zgodnie zart 20e ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz.
2156, z poźn. zm.), kandydaci zamieszkali poza obwodem publicznego gimnazjum mogą być przyjęci do
klasy pierwszej po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dane publiczne gimnazjum nadal
dysponuje wolnymi miejscami. W postępowaniu rekrutacyjnym są brane pod uwagę kryteria określone
przez organ prowadzący, z uwzględnieniem zapewnienia jak najpełniejszej realizacji potrzeb dziecka i jego
rodziny oraz lokalnych potrzeb społecznych, oraz może być brane pod uwagę kryterium dochodu na osobę
w rodzinie kandydata, o którym mowa w art. 20c ust. 5, ust. 9 i 10 ustawy o systemie oświaty. Kryteriom,
organ prowadzący przyznaje określoną liczbę punktów oraz określa osoby i dokumenty niezbędne do ich
potwierdzenia.
Reasumując, podjęcie tego rodzaju uchwały jest obligatoryjnym zadaniem gminy umożliwiającym
gimnazjom przeprowadzenie rekrutacji na rok szkolny 2016/2017.
ld: A 1309908459D-4FA4-9D8D-02A9D4AFC8A8. Podpisany
Strona I

 

Historia zmian

3357 Dodanie Uchwała Nr XV/125/2016 z 19-06-2023 12:58:55 dokonane przez Tomasz Majewski
Zmiany
  1. Tytuł informacji
  2. Alias
  3. Tekst wstępny
  4. Tekst
  5. Stan
  6. Kategoria
  7. Data utworzenia
  8. Autor
  9. Inny autor
  10. Data modyfikacji
  11. Autor modyfikacji
  12. Data opublikowania
  13. Dostęp
Funkcje Biuletynu informacji Publicznej kontrolowane są przez pakiet rozszerzeń JooBIP 0.11.2