Uchwała nr XXVII/100/2008 Rady Gminy Rzekuń z dnia 14 marca 2008 r. w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania wyboru wiceprzewodniczących Rady Gminy Rzekuń.

Załącznik: uchwala.27.100.2008.pdf

Uchwała Nr XXVII,'100/2008
Rady Gminy Rzekuń
z dnia 14 marca 2008 r.
w sprawie przyjęcła regulaminu głosowania wyboru Wiceprzewdniczących Rady Gminy Rzekuń
Na podstawie art. 19 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t_j_ Dz U.
z 2001 r. Nr 142: poz 1591 z późn zm.) uchwala się: co nastą)uje:
Przyjmuje się regulamin głosowania wyboru Wiceprzeuodniczących Rady Gminy Rzekuń zgodnie
z brzmieniem załącznika do niniejszej uchwały
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Piotr Ližewski
Załącznik
do Uchwały Nr XXVII/100/2008
Rady Gminy Rzekuń
z dnia 14 marca 2008 r..

Regulamin
głosowania wyboru Wiceprzewodniczących Rady Gminy Rzekuń
I. Zasady głosowania:
1. Niniejszy regulamin głosowania ma zastosowanie podczas wyborów
wiceprzewodniczących rady gminy.
2. Rada gminy qybiera wiceprzewodniczących rady ze swego grona,
spośród nieograniczonej liczby kandydatów. Prawo zgłoszenia kandydatów
ma każdy członek rady gminy.
3. Głosowanie jest tajne i odbywa się za pomocą kart do głosov,ania.
4. Kandydaci na wiceprzewodniczących rady gminy umieszczani są na
karcie do głosowania w alfabetycznym. Obok każdego nazwiska
z prawej strony widnieje kratka.
5. Głosowanie przeprowadza 3 - komisja skrutacyjna, "bra-
na spośród członków rady gminy.
6. Po ustaleniu listy kandydatów przez radę, komisja skrutacyjna spo-
rządza karty do głosowania i rozdaje je radnym
7. Radny dokonuje wyboru poprzez postawienie znaku „x” w kratce
z prawej strony nazqisk kandydatów, opowiadając się w ten sposób za MY-
borem tych kandydatów na Miceprzewodniczących rady gminy.
8. Głosowanie odbywa się łmrzez qywołanie nazwiska radnego (wg
listy obecności), który podchodzi do urny i w obecności komisji skrutacyj-
nej qrzuca do urny kartę do głosowania.
9. Wybór Miceprzewodniczących rady gminy następuje bezwzględną
większością głosów w obecności co najmniej połoqy ustawowego składu
rady.
II. Ustalenie Myników głosowania:
1. Ważność głosu:
a) głos uważa się za nieważny, jeżeli na karcie do głosowania postawiono
znaki „x” jednocześnie w więcej niż dwóch kratkach;
b)niewažne są róqnież karty do głosowania inne niż urzędowo ustalone
oraz katy całkowicie przecłarte;
c) jeżeli na karcie do głosowania w wyborach na wiceprzewodniczących
rady gminy radny nie postawił znaku „x” w kratce obok nazwiska żadne-
go kandydata lub kartę w sposób niezgodny z pkt. 7 rozdz. I ni-
niejszego Regulaminu, jego głos uważa się za ważny bez dokonania wy-
boru.
2. Za wybranych kandydatów uważa się radnych, którzy uzyskali naj-
większą ilość głosów, a ilość ta stanowi wymaganą większość zgodnie
z pkt. 9 rozdz. I, tj. 2

3. W przypadku, gdy zgłoszono Mięcej niż clMŔh kandydatów, a pod-
czas głosowania żaden z nich nie otrzymał wymaganej Miększości głosów
(zgodnie z pkt 9 rozdz. I) przeprowadza się długą turę głosowania spośród
kandydatów, którzy otrzymali kolejno dwie najqiększe ilości głosów.
4. Jeżeli jeden z kandydatów otrzymał największą ilość głosów, ale
ilość ta nie stanowi wymaganej większości, o której mowa w pkt 9 rozdz. I,
a w następnej kolejności dwóch lub Mięcej kandydatów otrzymało róvmą
ilość głosów przeprowadza się wybory uzupełniające spośród tych kandyda-
łów, a następnie drugą turę głosowania. W drugiej turze wyborów biorą
udział kandydaci, którzy uzyskali największą ilość głosów w pierwszej turze
głosowania oraz kandydat, który uzyskał największą ilość głosów w wybo-
rach uzupełniających.
5. Po zakończeniu głosowania komisja skrutacyjna ustala wyniki gło-
sowania i określa:
1) liczbę obecnych na sesji upraMmionych do głosowania,
2) zgłoszone kandydatury,
3) liczbę głosów minimalną konieczną do v,ybonł zgodnie z pkt. 9 rozdział I
niniejszego regulaminu,
4) liczbę radnych, którym wydano karty do głosowania,
5) liczbę wyjętych kart do głosowania z urny, (gdyby liczba kart wyjętych
z urny różniła się liczby osób, którym "dano karty do głosowania ko-
misja poda w protokole przypuszczalną przyczynę tej
6) liczbę głosów nieważnych,
7) liczbę głosów ważnych,
8) liczbę głosów ważnych bez dokonania vvybonł,
9) liczbę głosów ważnie oddanych na poszczególnych kandydatów,
a nadto stwierdza M•ynik wyborów.
6. Komisja skrutacyjna sporządza protokół.
7. Protokół podpisują wszystkie osoby wchodzące w skład komisji
skrutacyjnej.
8. Wyniki "borów ogłasza przewodniczący komisji skrutacyjnej.

Historia zmian

2690 Dodanie Uchwała nr XXVII/100/2008 z 19-06-2023 12:56:32 dokonane przez Tomasz Majewski
Zmiany
  1. Tytuł informacji
  2. Alias
  3. Tekst wstępny
  4. Tekst
  5. Stan
  6. Kategoria
  7. Data utworzenia
  8. Autor
  9. Inny autor
  10. Data modyfikacji
  11. Autor modyfikacji
  12. Data opublikowania
  13. Dostęp
Funkcje Biuletynu informacji Publicznej kontrolowane są przez pakiet rozszerzeń JooBIP 0.11.2